«Мені ніколи не дозволяли ходити у шкільну святиню. Смерть батька була моїм дипломом про закінчення середньої школи. Мені негайно довелося братися і піднімати сім’ю батька. На це пішло 24 роки мого життя». Він все життя жалкував про те, що його навчання було перерване в юному віці. Однак посеред своїх негараздів він не сумував, а перетворив це на силу і справу життя: ніколи більше, освітній шлях молодих людей не повинен перериватися, і це позачасове завдання актуально і сьогодні.
Більдунг і скандинавський фольк-більдунг
Переклад тексту від Лене Рейчел Андерсен. Для наших зарубежных читателей есть русскоязычный перевод в Фейсбуке. Bildung – це німецьке слово і Bild (образ, зображення) відноситься до формування вашого характеру в образі чогось або когось. До середини 1700-х років, образом був Бог
Східна Європа і країни Балтії: народні вищі школи з проживанням в процесі навчання
Це – переклад статті “Residential folk high schools in Eastern Europe and the Baltic states” авторства JINDRA KULICH, Vancouver, Canada, виданій у INT. J. OF LIFELONG EDUCATION, VOL. 21, NO. 2 (MARCH–APRIL 2002), 178–190. Для наших зарубежных читателей есть черновой
Відео про скандинавські народні школи
10 березня 2021 року став доступним відео-запис презентації Сергія Чумаченка про народні вищі школи і діяльність нашої ініціативи:
Шведські навчальні гуртки
Для того, щоб широкі верстви населення Швеції могли постійно навчатись і розвиватись, у цій країні діє не лише розгалужена мережа Народних вищих шкіл, а й організована інфраструктура з десятків тисяч навчальних гуртків у всіх куточках країни. Нам цікаво розібратись, як влаштована і як працює ця навчальна інфраструктура.
Заметки на полях… Свобода в образовании
С развитием собственного эго, и реальной, а не мнимой, уверенности в своих силах, растет и солидарность как ключевой элемент общественного развития. Осознавая и научаясь защищать собственные границы, мы научаемся уважать и чужие границы.
Короткое введение в исследование Северных народных высших школ
Народные высшие школы характеризуются как «самый сильный и наиболее независимый вклад Северных стран в сферу образования и образование взрослых». Таким образом, можно предположить, что местные особенности народных высших школ должны были отвести этим школам центральное место в исследованиях Северного образования. Тем не менее, было проведено несколько глубоких эмпирических исследований современных народных высших школ.
2020-й – рік Bildung в Україні
Нації прокидаються тоді, коли їм стає зрозумілою необхідність освіти мас. Знання “експертів” не значать майже нічого, якщо вони не стають надбанням мас. Щойно це відбувається, в суспільстві легітимізуються ідеї суспільного договору, максимальної доступності освіти, просвіти і актуалізуються цінності свободи і справедливості. Освічені маси дають нову якість еліт.
Чому я обираю Народну вищу школу
Сергій Чумаченко переклав російською публікацію студентки Народної вищої школи у Ферезунді (о. Готланд, Швеція): Когда в прошлом году я стала участником научной программы в Гетеборге, многие думали, что я пойду прямо в университетское образование. «Вы станете доктором…» – говорили большинство
Визначення Bildung (переклад)
Це — переклад українською тексту зі сторінки сайту European Bildung network: Найкоротший можливий спосіб визначити Bildung це: знай своє коріння і вмій уявити майбутнє. В українській мові немає точного перекладу для слова Bildung, і тому ми (European Bildung network, www.europeanbildung.net) використовуємо німецьке