Шведський освітній вибух, або реалізація концепції Folk Bildung в середині ХХ століття у Швеції

Шведський освітній вибух, або реалізація концепції Folk Bildung в середині ХХ століття у Швеції

У книзі “Folk high schools in Sweden” американський журналіст Frederic Fleisher досліджує “освітній вибух”, який відбувся у період 40-х-50-х років ХХ століття у Швеції. Ось що він пише про Швецію в 1967 році: “Сьогодні Швеція це суспільство засноване на знаннях.

Подяки і звіт за онлайн-форум “Більдунг в Україні: САМОЗАРОДЖЕННЯ”

Подяки і звіт за онлайн-форум “Більдунг в Україні: САМОЗАРОДЖЕННЯ”

Друзі, закінчились Європейські дні Більдунгу організовані European Bildung Network. В рамках цієї події відбувся локальний український івент «Більдунг в Україні: САМОЗАРОДЖЕННЯ». Дякуємо всім, хто долучився до організації: Олені Точиліній, Катерині Баценко, Юрію Пивоваренко, Остапу Стасіву. Окремий уклін спікерам та гостям: Сергію Чумаченко, Михайлу Крікунову,

Про книгу “The Nordic Secret”

Про книгу “The Nordic Secret”

Ми багато писали в соціальних мережах про книгу “The Nordic Secret”, яка, по суті, є найсвіжішим академічним дослідженням членів Римського клубу з тем Більдунгу, Народних вищих шкіл (НВШ) і розвитку скандинавських країн.

Катрі Кульмуні: Глибока народна освіта

Катрі Кульмуні: Глибока народна освіта

«Мені ніколи не дозволяли ходити у шкільну святиню. Смерть батька була моїм дипломом про закінчення середньої школи. Мені негайно довелося братися і піднімати сім’ю батька. На це пішло 24 роки мого життя». Він все життя жалкував про те, що його навчання було перерване в юному віці. Однак посеред своїх негараздів він не сумував, а перетворив це на силу і справу життя: ніколи більше, освітній шлях молодих людей не повинен перериватися, і це позачасове завдання актуально і сьогодні.

Більдунг і скандинавський фольк-більдунг

Більдунг і скандинавський фольк-більдунг

Переклад тексту від Лене Рейчел  Андерсен. Для наших зарубежных читателей есть русскоязычный перевод в Фейсбуке. Bildung – це німецьке слово і Bild (образ, зображення) відноситься до формування вашого характеру в образі чогось або когось. До середини 1700-х років, образом був Бог

Східна Європа і країни Балтії: народні вищі школи з проживанням в процесі навчання

Східна Європа і країни Балтії: народні вищі школи з проживанням в процесі навчання

Це – переклад статті “Residential folk high schools in Eastern Europe and the Baltic states” авторства JINDRA KULICH, Vancouver, Canada, виданій у INT. J. OF LIFELONG EDUCATION, VOL. 21, NO. 2 (MARCH–APRIL 2002), 178–190. Для наших зарубежных читателей есть черновой

Шведські навчальні гуртки

Шведські навчальні гуртки

Для того, щоб широкі верстви населення Швеції могли постійно навчатись і розвиватись, у цій країні діє не лише розгалужена мережа Народних вищих шкіл, а й організована інфраструктура з десятків тисяч навчальних гуртків у всіх куточках країни. Нам цікаво розібратись, як влаштована і як працює ця навчальна інфраструктура.

Заметки на полях… Свобода в образовании

Заметки на полях…  Свобода в образовании

С развитием собственного эго, и реальной, а не мнимой, уверенности в своих силах, растет и солидарность как ключевой элемент общественного развития. Осознавая и научаясь защищать собственные границы, мы научаемся уважать и чужие границы.

Короткое введение в исследование Северных народных высших школ

Короткое введение в исследование Северных народных высших школ

Народные высшие школы характеризуются как «самый сильный и наиболее независимый вклад Северных стран в сферу образования и образование взрослых». Таким образом, можно предположить, что местные особенности народных высших школ должны были отвести этим школам центральное место в исследованиях Северного образования. Тем не менее, было проведено несколько глубоких эмпирических исследований современных народных высших школ.

2020-й – рік Bildung в Україні

2020-й – рік Bildung в Україні

Нації прокидаються тоді, коли їм стає зрозумілою необхідність освіти мас. Знання “експертів” не значать майже нічого, якщо вони не стають надбанням мас. Щойно це відбувається, в суспільстві легітимізуються ідеї суспільного договору, максимальної доступності освіти, просвіти і актуалізуються цінності свободи і справедливості. Освічені маси дають нову якість еліт.