Однією з перших книг про більдунґ і народні вищі школи, яка потрапила нам до рук є «Фолькбільдунґ і солідарність» Клари Нанклер.
Студенти і викладачі НВШ Швеції багато зробили для того, щоб у Танзанії виникла мережа народних коледжів. Ця книга поглиблює і розширює розуміння фолькбільдунґу, бо показує:
- Різноманітні форми здійснення фолькбільдунґу
- Різноманітні результати створювані діяльністю НВШ
- Приблизну кількість учасників певних курсів
- Рівень залученості НВШ і шведського суспільства до світових процесів (10 НВШ зі 160 долучились до міжнародної діяльності)
- Демократичність самої системи організацій НВШ і їх взаємодії:
- Як сила довіри між людьми позитивно впливає на долю цілих країн – не лише про людей вищої ланки управління (стратегічний рівень діяльності), а й про низові рухи (проєктрий рівень діяльності)
- Мережа народних коледжів, яка була створена і підтримувалась ззовні 20 років, зміцніла достатньо, щоб пережити різні негаразди державного рівня
- Відмінність між благодійністю і солідарністю в контексті рівноправності стосунків
- Принцип: почути запит і надати допомогу відповідно до нього (не сильно сподіватись на те, що сам знаєш, чим потрібно допомогти)
- Принцип діалогу у взаємодії
- Три важливі компоненти навчальної подорожі :
- Підготовка (планування, вивчення теорії)
- Здійснення (практичне подолання викликів, взаємодія)
- Рефлексія (звіт, аналіз)
- Приблизна мінімальна кількість НВШ на 50 мільйонів жителів країни – 50 шкіл
Про книгу «Фолькбільдунґ і солідарність»