Неформальне навчання

Неформальне навчання – один з видів навчання, за якого навчання є передбаченим (запланованим), а навчальна ситуація організована для того, щоб змусити учасників чогось навчитися. Але немає навчальної програми та конкретних заздалегідь описаних стандартів та цілей для результатів навчання, які, таким

Ніколай Фредерік Северін Ґрундтвіґ

Ніколай Фредерік Северін Ґрундтвіґ – данський священник, письменник і філософ, філолог, політик. Він був ініціатором створення народних вищих шкіл (НВШ) для дорослого населення у скандинавських країнах. В основі його вчення про «школу для життя» лежить захоплення просвітницькими ідеями і мрія

Німецькі Volkshochschule / центри освіти дорослих

В Німеччині є Volkshochschule що працюють за моделлю і методологію схожою на Нордичні НВШ але вони складають меншу частину від дуже потужної галузі неформальної освіти дорослих у вигляді ЦОД (центрів освіти дорослих, їх більше 900). Ми обговорювали із фахівцями з

Нордичний більдунґ

Досить часто нам доводиться відповідати на питання про те, чим нордичний більдунґ відрізняється від німецького чи від близьких систем у Британії, США чи Австралії. Справа в тому, що ні в США, ні у Британії, ні в Австралії нема нічого подібного

Освітні гуртки

Освітні гуртки – синонім до термінів навчальні кола / гуртки самоосвіти / кола знань, які поки що зустрічається у перекладах англомовного терміну study circles. З часом ми випрацюємо рішення про те, яким терміном користуватись краще… У цього терміну перевага проявляється тоді,

Принципи НВШ (три основні)

Народні вищі школи – це неформальні інститути, побудовані за кількома важливими принципами: вони абсолютно автономні. Тобто вони абсолютно неформальні. там немає жодної системи оцінок (у сучасних школах вона з’являється, з інших причин і дуже умовна). вся дидактика побудована на діалозі

Райнер Біркелюнд

Райнер Біркелюнд (Regner Birkelund) – народився 1952 року, магістр медсестринства, доктор філософії. Професор пацієнт-орієнтованого лікування раку в лікарні Ліллебелт та в Інституті регіональних досліджень охорони здоров’я Університету Південної Данії. Раніше викладав в Інституті громадського здоров’я Орхуського університету. Він багато років

Світогляд

Світогляд — форма самосвідомості людини і суспільства, система узагальнених поглядів щодо місця людини у світі та взаємовідносин з ним. Світогляд засновується на співвіднесенні дійсного та уявного, теорії та практики, досвіду, переконань та ідеалів. У ньому поєднуються в єдину систему принципи,