Народні вищі школи

Народні вищі школи — це тип шкіл, в яких створюється атмосфера безпеки і довіри, в який людина, чим би вона не займалась, розкриває свої кращі якості і навчається адекватно працювати із неприємними проявами. У такому середовищі школи природньо відбувається дорослішання

Неформальне навчання

Неформальне навчання – один з видів навчання, за якого навчання є передбаченим (запланованим), а навчальна ситуація організована для того, щоб змусити учасників чогось навчитися. Але немає навчальної програми та конкретних заздалегідь описаних стандартів та цілей для результатів навчання, які, таким

Ніколай Фредерік Северін Ґрундтвіґ

Ніколай Фредерік Северін Ґрундтвіґ – данський священник, письменник і філософ, філолог, політик. Він був ініціатором створення народних вищих шкіл (НВШ) для дорослого населення у скандинавських країнах. В основі його вчення про «школу для життя» лежить захоплення просвітницькими ідеями і мрія

Німецькі Volkshochschule / центри освіти дорослих

В Німеччині є Volkshochschule що працюють за моделлю і методологію схожою на Нордичні НВШ але вони складають меншу частину від дуже потужної галузі неформальної освіти дорослих у вигляді ЦОД (центрів освіти дорослих, їх більше 900). Ми обговорювали із фахівцями з

Нордичний більдунґ і Німецький більдунґ

Досить часто нам доводиться відповідати на питання про те, чим нордичний більдунґ відрізняється від німецького чи від близьких систем у Британії, США чи Австралії. Справа в тому, що ні в США, ні у Британії, ні в Австралії нема нічого подібного

Освітні гуртки

Освітні гуртки – синонім до термінів навчальні кола / гуртки самоосвіти / кола знань, які поки що зустрічається у перекладах англомовного терміну study circles. З часом ми випрацюємо рішення про те, яким терміном користуватись краще… У цього терміну перевага проявляється тоді,