Народні вищі школи є лише одним з кількох елементів демократичної освіти Данії.
У XIX столітті Данія запровадила унікальну подвійну систему освіти, згідно з якою державна шкільна освіта (state schools) та демократична освіта (friskoler) є рівноправними партнерами, а не конкуренти (хоча й використовують різні освітні засади). Донині демократичні школи та державні школи функціонують як взаємодоповнюючі системи, що часто підтримують одна одну.
Зокрема, впродовж двадцяти років, починаючи з 1860-1880 років, бачення безкоштовної школи поширилося на два нових типи закладів:
- школи-інтернати під назвою efterskoler, де молоді люди віком 15-18 років проводили б один рік
- інтернатні folkehøjskoler (народні вищі школи, коротко højskole), де дорослі старше 18 років могли на будь-якому етапі свого життя пройти курси, субсидовані державою, тривалістю від тижня до дев’яти місяців.
Данські батьки можуть вільно вибирати, відправляти їм свою дитину до державної школи, або ж до однієї з багатьох демократичних шкіл (friskoler) чи приватних шкіл, які субсидуються державою.
Детальніше про це, зокрема про принципи демократичної освіти (friskoler) написано англійською мовою у The Danish free school tradition.
Див. також Короткий вступ до дослідження скандинавських народних вищих шкіл Північної Європи – тут ви зможете прочитати відповіді на наступні питання:
- Які ідеї були визначальними для виникнення народних вищих шкіл (демократичних шкіл для дорослих) у скандинавських країнах?
- Що є спільного і відмінного у сучасних народних вищих школах Швеції, Данії, Норвегії та Фінляндії?
- Як вони співпрацюють із формальною системою освіти своїх країн?
- Як здійснюється професійний розвиток вчителів народних вищих шкіл? (коротко)