Досить часто нам доводиться відповідати на питання про те, чим нордичний більдунґ відрізняється від німецького чи від близьких систем у Британії, США чи Австралії.
Справа в тому, що ні в США, ні у Британії, ні в Австралії нема нічого подібного до нордичного фолькбільдунґу. Тільки нордичні країни зрозуміли важливість загальної (народної) суспільно-політичної просвіченості для розбудови демократії і створили потужну мережу (галузь) неформальної освіти дорослих, яка готує громадян для активної участі у суспільному житті країни. У США академічна спільнота зацікавилась цим питанням наприкінці 90-х і тоді почала досліджувати ці речі. Лише з 2020 року нордична Global Bildung Network налагодила перші контакти у Північній Америці, а з березня 2021 року – у Латинській Америці.
Щодо німецького більдунґу. Хоч він і є системою неформальної освіти дорослих із розгалуженою мережею навчальних закладів, у Німеччині він надто сильно заточений на компетентнісний підхід і на підготовку студентів до конкретного фаху. – Німецькому більдунґу не вистачає таких навчальних компонентів як розвиток самозарадності, громадянської активності і солідарності. І головне: у німецьких народних університетах значно менше уваги приділяється суспільно-політичному та ідеологічному напрямам, які дають розуміння політичного устрою та способам громадянського впливу.
Якщо після прочитання цього тексту і нашого блогу у Вас все ще залишаються питання про особливості нордичного більдунґу – пишіть нам на емейл, у Facebook і Telegram – будемо відповідати.