Українська мережа більдунґу
Дивіться нашу Facebook-сторінку, Facebook-групу і Telegram-групу. Якщо маєте питання і пропозиції, пишіть нам у цих соцмережах або особисто на наші профілі у Facebook:
- Сергій Чумаченко
- Михайло Крікунов
- Анастасія Некрасова
- Олена Точиліна
- Юрій Пивоваренко
Будь ласка, напишіть нам на емейл bildung.in.ua[at]gmail.com.
Народна вища школа Вовчок
Дивіться Facebook-сторінку НВШ Вовчок. Якщо маєте питання і пропозиції, пишіть їх цій сторінці.
Про Українську мережу більдунґу
Освітньо-просвітницька група на чолі з провідним дослідником Більдунгу в Україні – Сергієм Чумаченко – та освітянином, стратегом, експертом з критичного мислення, деканом Київської бізнес-школи – Михайлом Крикуновим і Анастасією Некрасовою – тренером з лідерства та мислення, досліднецею.
Ми є командою однодумців, які прагнуть розгорнути в Україні систему Народних вищих шкіл, завдяки якій налаштувати процес більдунгу дорослих українців.
Просуваємо ідею просвіти як ключової цінності українського суспільства. Створюємо систему неформальної освіти за скандинавським досвідом.
Дивіться також нашу ФБ-групу. Долучайтесь!
Більдунґ
Більдунґ – філософія, в основі якої лежить ідея вільного розвитку людини впродовж життя, спрямованого на формування власного розуміння свого майбутнього, та активної відповідальної позиції людини щодо власного майбутнього та майбутнього суспільства.
Ідея Більдунгу народилась в Німеччині та розвивалась в працях Ґьотте, Шилера, Вільгельма фон Гумбольта, інш. У ХІХ сторіччі, ідея Більдунгу стала частиною національних культур Германії, Данії, Норвегії, Швеції, Фінляндії, Нідерландів та інституціонально була реалізована в розгалуженій мережі незалежних від державної формальної системи освіти (неформальних) інститутів, таких як «Народні університети», «Вищі народні школи», «дослідницькі та просвітницькі гуртки». В більшості країн ця система неформальної освіти отримала потужну підтримку суспільства через перерозподіл податків за умови невтручання держави в її діяльність.
Ціла низка науковців з Скандинавських країн, Франції, США, Канади пов‘язують сучасні успіхи в розбудові суспільств та моделі держави загального добробуту в Північних країнах саме з укоріненням філософії Більдунгу в національні культури, та сприяння діяльності галузі неформальної освіти.
Середовище Вищої Школи працює на підвищення рівня відповідальності, усвідомленості, соціальної активності та залученості. Тут відбувається усвідомлення власної відповідальності за своє життя та створюється внутрішній імпульс до дії, що органічно переходить у власне дію, та, в тому числі, дозволяє залучати інших людей у цей процес спільної організованої діяльності на спільне благо.
Таким чином, ми забезпечимо відвідувачів Вищих Шкіл всіма інструментами, які потрібні дорослій людині, щоб створити щасливе життя та добробут для себе і далі, разом з однодумцями, створювати громадські проекти та досягати змін у суспільстві.