Освітньо-просвітницька група на чолі з провідним дослідником Більдунгу в Україні – Сергієм Чумаченко – та освітянином, стратегом, експертом з критичного мислення, деканом Київської бізнес-школи – Михайлом Крикуновим і Анастасією Некрасовою – спеціалістом в галузі дорослого розвитку, тренером і педагогом.

Ми є командою однодумців, які прагнуть розгорнути в Україні систему Народних вищих шкіл, завдяки якій налаштувати процес більдунгу дорослих українців.

Просуваємо ідею просвіти як ключової цінності українського суспільства. Створюємо систему неформальної освіти за скандинавським досвідом.

Вподобайте нашу Facebook-сторінку Більдунг в Україні, щоб бути в курсі наших публікацій.

Долучайтесь до нашої Facebook-групи Українська Народна Вища Школа, щоб брати участь у обговореннях на тему більдунгу і у діяльності нашої спільноти.

Дивіться також наші контакти.

Коротка історія нашої діяльності

Чотири роки досліджень, особистих та в команді ініціативної групи «Українська Народна вища школа», пошуків в Україні, Швеції, Данії, аби зрозуміти, що не тільки ми, а й більшість світу «прогавили» унікальну частину культури Скандинавських країн, пов‘язану з освіченістю більшості населення, яка називається folkbildning в Швеції, folkoplysning у Данії та Норвегії і sivistystystyö у Фінляндії.

Виявилось, що вся ця історія родом з німецького філософського явища  XVIII–XIX сторіч, відомого як Bildung. Більше того, до розвитку ідеї Більдунгу, як феномену вільного пожиттєвого формування людини до стану гармонійного співіснування з собою та суспільством (вибачте нас, філософи) доклались Гете, Шилер, Гегель, Вільгельм фон Гумбольдт, Йоганн Песталоцці… А Скандинави винайшли унікальне рішення – як феномен Більдунгу зробити частиною національних культур.

Ми хочемо повернути ідеї Більдунгу в українське суспільство аби зробити Культуру Просвіти ключовою цінністю українського народу. Частиною цього плану є створення інформаційних майданчиків, на яких ми будемо говорити про Більдунг. Очікувано, що будуть закиди щодо використання іноземного слова. Але… Але… на жаль більшість дослідників цього явища, в усьому світі, констатують складність перекладу поняття  Bildung будь-якою мовою, від англійської до української. Для більш-менш коректного розуміння доводиться вдаватись до історико-філософського та історико-семантичного дослідження як поняття Більдунгу, так і самого явища. Більдунг – це не стільки про освіту, і не стільки про Просвіту, це більше… …

Ми вирішили ризикнути, і перевести дискусію з суто професійної галузі у загально-суспільну площину. Отже, ми готові до помилок, критики, але на своїх сторінках будемо на сторожі коректного взаємно розвиваючого діалогу.

Ми спробуємо разом з вами розібратись у тому, що таке Більдунг і чому це явище конче потрібне нашому суспільству.

Ми віримо в те, що розвиток людини та суспільства крізь феномен Більдунгу дасть Україні необхідний імпульс руху до суспільства загального добробуту. Що вільна, критично мисляча людина – основа такого суспільства. Будемо ділитися знаннями і кейсами з країн, які пройшли цей шлях до нас, і тих, в яких ця філософія тільки починає розвиватися.

Наша мета амбітна – ми хочемо жити у вільній, правовій, освіченій Україні. Ми впевнені в тому, що тільки створення широкої, всеохоплюючої, стійкої мережі ОСВІТНІХ ІНСТИТУЦІЙ, побудованих на принципах вільного саморозвитку, ідеях Більдунгу, дасть нам сильне проактивне суспільство здатне привести Україну в коло Європейських країн об‘єднаних ідеєю Загального Добробуту.

Підписуйтесь, спілкуйтесь, поширюйте, включайтесь у солідарну співпрацю просвіти українців!

Діючи РАЗОМ, ми змінюємо наше життя на краще.

Більдунг

Більдунг – філософія, в основі якої лежить ідея вільного розвитку людини впродовж життя, спрямованого на формування власного розуміння свого майбутнього, та активної відповідальної позиції людини щодо власного майбутнього та майбутнього суспільства.

Ідея Більдунгу народилась в Німеччині та розвивалась в працях Гете, Шиллера, Вільгельма фон Гумбольдта, інш. У ХІХ сторіччі, ідея Більдунгу стала частиною національних культур Германії, Данії, Норвегії, Швеції, Фінляндії, Нідерландів та інституційно була реалізована в розгалуженій мережі незалежних від державної формальної системи освіти (неформальних) інститутів, таких як «Народні університети», «Вищі народні школи», «дослідницькі та просвітницькі гуртки». В більшості країн ця система неформальної освіти отримала потужну підтримку суспільства через перерозподіл податків за умови невтручання держави в її діяльність.

Ціла низка науковців з Скандинавських країн, Франції, США, Канади пов‘язують сучасні успіхи в розбудові суспільств та моделі держави загального добробуту в Північних країнах саме з укоріненням філософії Більдунгу в національні культури, та сприяння діяльності галузі неформальної освіти.

Середовище Вищої Школи працює на підвищення рівня відповідальності, усвідомленості, соціальної активності та залученості. Тут відбувається усвідомлення власної відповідальності за своє життя та створюється внутрішній імпульс до дії, що органічно переходить у власне дію, та, в тому числі, дозволяє залучати інших людей у цей процес спільної організованої діяльності на спільне благо.

Таким чином, ми забезпечимо відвідувачів Вищих Шкіл всіма інструментами, які потрібні дорослій людині, щоб створити щасливе життя та добробут для себе і далі, разом з однодумцями, створювати громадські проєкти та досягати змін у суспільстві.